Rindu Serindu-Rindunya

lamanya iema tak online
rindu kat korang semua...hihi
iema dah kerja la.. dah 2 bulan lebih dah
ada budak sekampung dengan iema ajak kerja kat Tampoi
mula2 iema tak nak
sebab kena jauh dengan family dan iema tak biasa kat area JB nie
tapi mak abah iema izinkan tapi dorang nak tengok iema kerja dan tinggal kat mana
so, hari iema temuduga toe, mak abah iema ikut sekali
macam bawak rombongan..hihi

bos-bos iema sporting habis
macam kawan-kawan je
ada barang keperluan yang bos iema sediakan 
selebihnya iema yang sediakan
yang lain sedap pakai je

iema sebilik dengan budak baru habis sekolah
tak reti berkemas langsung
nampak bersepah bilik padahal bukan barang-barang iema pun
katanya tak suka bersepah, kalau kat rumah mesti nak kemas, tak boleh nampak sampah katanya
tapi iema tengok plastik makanan dia bersepah dalam bilik toe
kemas apa nama nya toe kan
iema dah tolong buang sampah dan kemas-kemas barang dia still dia buat sepah balik
sabar je la

sekarang iema tak ada lagi nak tolong dia bab-bab makan
dah banyak sangat dia hutang dengan iema
entah bila dia nak bayar balik, tak tawu la
pelik tawu, gaji dia habis macam toe je
belum sampai pertengahan bulan duit dia dah habis
nak kata beli barang, semua barang iema dah sediakan
sampai iema angkut barang-barang kat rumah mak iema ke rumah sewa iema nie

iema pun beli barang jugak
cukup apa duit gaji iema
sampai barang dapur dah habis, iema beli guna duit gaji iema sendiri
tak mintak duit dia pun
masih ade lagi duit gaji iema untuk makan siang dan duit topap
lagi kan pula iema pakai dua sim kad, dia cuma pakai satu sim kad je

sekarang, nak makan pandai-pandai la masak sendiri
tak nak masak, duduk diam-diam je kat rumah toe, tidur.
iema tak ada la tidur je kerjanya
kalau bosan iema baca novel
kalau bosan lagi, ajak adik iema yang duduk kat Tebrau pergi jalan-jalan

kat sini family tak risau sangat
adik iema dekat je dengan iema
ada pape mintak tolong je
lagi satu, si dia pun ada jugak tak jauh dari sini
dekat dengan Kempas
sayang dia.. haha ^___^ v
bubye

MAKIN GENDUT KAT SINI.. ASYIK MAKAN JE..
TAPI SI DIA KATA IEMA KURUS SANGAT -_-#

2 comments:

Miss Boo said...

iema xyah layan perangai mcm tue nnt semakin manja pula... hehee... selamat mengemukkn diri :P

Iema Gurlz said...

@Miss Boo hihi.. memang malas nak layan pun
wat hal sendiri suda
haha.. aish.. jangan cakap cam toe.. nanti iema dah gemuk orang dah tak kenal iema lagi