Tinggal Kenangan

sunyi nya... terasa sangat2 kehilangan dia
tepat pukul 2.25 petang pada 2 Julai 2013
berakhir la riwayat kucing kesayangan iema 'Panda'
dulu, bila bangun tidur je, terus cari dan jumpa kat atas katil adik
sekarang, bila bangun tidur, cari terus jumpa bulu2 dia melekat kat tilam

start sakit hari Sabtu sebab nak bagi makan dia menyorok bawah katil
hari Ahad, dia keluar dari bawah katil terus ke dapur
hulur makanan tak nak... minum air je terus menyorok bawah katil
hari Isnin, start bagi vitamin... minum air dan dia duduk kat bilik air
hari Selasa, pagi toe tak bermaya... jalan pun terhuyung hayang
petang start tak boleh nak bergerak... terbaring depan pintu kat dapur
pusing kanan tak kena, pusing kiri tak kena
mulut mula membengkak.. punca tak pasti.. bagi vitamin tak terima
abah iema urut2 badan dia... iema halau langau dari hinggap kat dia
tak lama lepas toe, dia mati...





gambar2 nie je la pengubat rindu kami sekeluarga
rindu nak sergah dia...
rindu nak main kejar2 sekeliling rumah
rindu nak kacau time tidur
rindu nak bagi makan
rindu nak teman keluar 2 3 pagi
segala nya tinggal kenangan

14 comments:

Fyza Laa said...

Alaaa sedih nyerrr baca . Fyza memang suka sangat kat kucing , fyza takut sgt kehilangan kucing fyza tuu . Hee ! Anyway , sabar k iema :) Allah lebih sayang kan kucing iema tuu .

Iema Gurlz said...

@Fyza Laa thanx sudi baca entri iema nie
insyallah... thanx Fyza ^^

AiSyA LiEzA said...

nnti beli kucen lain.. :) walaupun xsama... :)

Iema Gurlz said...

@AiSyA LiEzA huhu...
insyallah.. thanx ^^

siti ZAHARA said...

ciannya..zara dapat rasakn kehilangan kucing yg kita sayang..tpi kucing zara kena langgar dgn kate..pecah tengkorak dia..memng zara nangis sgt5..sedih ya Allah..Allah saja yg tahu..baru dia mnja2 ngan zara..tak lama tu kna langgar..terasa sgt5..hmmm

Iema Gurlz said...

@siti ZAHARA kan2
masyallah, kesian nya kucing toe
sampai pecah tengkorak
kucing iema sebelum nie pun pernah kena langgar tp dia terpelanting ke tepi jalan
mulut dia berdarah

Teena Tna said...

Amik kucing baru...

Iema Gurlz said...

@Teena Tna insyallah
akan datang ^^

Hani Fadhlina Abdul Rahman said...

Salam takziah ... Jangan sedih lama2 sangat ...

Noor Mala Shahar said...

memang sedih bila kehilangan kucing yang disayangi..

cik amal said...

sedih :(. kucing amal dulu pun mati.. kesian dia

Iema Gurlz said...

@Noor Mala Shahar kan
terpaksa menerima ^^

Iema Gurlz said...

@cik amal ye ke?
mati sebab ape?