Rasa Nak Terbang

hye... selamat petang...
pagi tadi iema p bandar jap... p shopping ^__^
best nye... sampai tak tawu nak pilih ape... tapi lepas shopping sakit dada
pergh.. nasib baik dah lepas shopping
duduk rehat kat terminal, sementara nak tunggu bas balik rumah

tengah duduk tadi, tiba2 angin kencang
berterbangan semua sampah2 bersepah dan pasir2 kat situ
berserabut selendang iema di buatnya di tiup angin
iema sendiri pun rasa nak ikut terbang sekali
nasib la time toe iema duduk, kalau berdiri confem la ikut terbang jugak
tapi kan, berat iema dulu 40.. tak kan kot rasa badan nie nak ikut terbang
ke berat iema makin menurun?? aduh jangan la macam toe

mana tak nya, selera makan dah berkurang
kalau dulu selagi ade stok makanan kat rumah nie, selagi toe makan
tapi iema tak kuat makan la... ade waktu nya yang iema dah tetapkan untuk makan
sekarang, pernah beberapa kali iema tak makan 1 hari suntuk... minum air kosong je
serius, iema tak rasa lapar langsung
esok nya, bangun tidur baru sedar semalam iema tak makan pape
time toe la, cepat2 buat sarapan... tak amik sarapan kang, tak pasal2 pengsan..
dah menyusahkan mak dan abah pulak

nie la salah satu sebab kenapa iema kurus.. makan tak teratur...
iema dah terbiasa makan sehari 2 kali atau sekali je
kalau lebih, iema rasa mual dan sakit kepala
korang jangan jadi macam iema taw
nie iema dah sakit, tanggung la akibat sendiri
padan muka iema.. hihi
iema bukan diet taw... iema memang dah amalkan sehari makan 2 kali atau sekali semenjak iema sekolah rendah lagi

4 comments:

Normi Nieza said...

untunglah eima..akak cpt lapar..huhu

Iema Gurlz said...

@Normi Nieza hihi...
untung sangat
sakit kena tanggung sendiri
padan muka iema ^^

zana fahmi said...

Salam kenal Iema, gaya mkn Iema ni mcm anak kakpb. Walau dia baru 11 tahun dia taknak mkn nasi lebih dari 3 kali. Kalau dah mkn tghari, confirm mlm tak makan. Tu sb dia kurus. Selalu kakpb membebel, budak2 kena mkn lebih sb mereka aktif.
Iema kena beli supplement utk tambah selera makan tu. Nanti takde zat dlm bdn kalau kurus sgt.

Iema Gurlz said...

@zana fahmi salam kenal kaq
hihi... insyallah, thanx atas saranan tersebut ^^