Kenapa Macam Nie

hye2
dah lame jugax iema tax update blog kan
maaf la ye... iema tax berapa sihat sejak kebelakangan nie
iema mengalami sakit kepala yang melampau
nasib baik tax pengsan semalam kat Bandar Kota Tinggi
dah la sorang2 semalam... nax macam mane, kena kuat jugax kan
pakal je nax bayar bil... kalau tax, iema tax ade la nax p tengah2 sakit kepala toe

korang mesti pelik kan kenapa la iema sering sakit je
update entri je, mesti tax sihat.. nie bukan main2 sakit kepala taw
sakit die melampau2 sangat... iema bawak tidur pun sakit nye tax hilang jugax
biasa kalo bawak tidur time sakit2, kurang la sikit sakit nye

iema sering sakit semenjak iema mula masuk kolej
masa toe iema tax tawu pun iema demam
mata iema merah dan berair... rasa seram sejuk je
lagi2 masa toe dah malam
sejak toe, iema kena macam2 sakit
asyik amik cuti je... iema banyak ketinggalan pelajaran dan kelas

kenapa iema kata iema sakit sejak dari kolej??
tax pernah sakit teruk ke sebelum nie?
yupz, memang betul iema tax pernah sakit teruk sebelum masuk kolej
iema tax pernah rasa demam... sebab toe iema tax tawu time toe iema kena demam
bile kawan serumah tegur, baru iema tawu macam mane rasa demam

time alam persekolahan rendah dan menengah
iema tax pernah ponteng... cuti sakit ape ntah lagi... 
kalau lambat datang sekolah, dah biasa sangat... hihi
banyak kali jugax iema pecah rekod kedatangan penuh
pertengahan tahun dan hujung tahun, cikgu akan umumkan kedatangan penuh
mesti la nama iema disebut2 kan
kadang2, cikgu belum sempat umumkan, kawan2 sekelas dah tawu sape cikgu nax sebut.. tax pun diorang pandang je iema
terkenang pulax zaman sekolah dulu... best!!!

iema ade terpikir jugax
kenapa iema asyik sakit je? sebab umur ke?
agax2 ade tax kena mengena cara iema amalkan makan minum seharian iema?
atau pun kelakuan dan sikap iema?
nax tawu, nantikan entri akan datang...
insyallah.. bubye

nax sihat macam dulu... risau kalo sakit nie menjadi2...
tax sanggup nax lalui nya... iema tax kuat :(

10 comments:

Nur Zulaikha said...

salam singgah..balas kunjungan dan follow balik sini..sorry lmbt dtg..agak bz...:D

Iema Gurlz said...

@Nur Zulaikha wslm
xpe...
thanx ye sudi singgah ^^

ejulz said...

faktor umo n persekitaran kot.. dulu ejulz x pernah rasa pening kepala.. tapi skang dah slalu.. x dpt tdo lewat sikit.. hehe'

Tolong doakan untuk sahabat ejulz yg tgh tenat ni k.. terima kasih "Doakan untuk dia"

Iema Gurlz said...

@ejulz mungkin...
usia dah meningkat kan
tax boleh lagi nax jadi mcm dulu ^^

siti ZAHARA said...

cuaca n persekitaran..tu yang kita jdi cam tak berapa nk chatkn..>_<

Sabrina SA said...

bahaya lah sis .. sis pergi lah jumpa doktor..

Iema Gurlz said...

@Sabrina SA entah la ye
rase malas nax p jumpa doktor
macam pikir hal kecik kot
kot2 jumpe doktor, jawapan nya tak ade pape..
toe yg menyampah jumpe doktor.. huhu