Amboi Puji Tak Agak2

419519_368194053214216_1685517962_n_large
hye..
ape khabar semua nye
jarang kan iema update entri sekarang nie
bukan ape atie banyak susah oo...
sebab ape  rahsie
dah abaikan

tadi mase iema tengah masak
akak sepupu iema datang dengan suami die
dah nax siap masak toe, max dan ayah iema bersin
akak sepupu iema pun bersin
tibe2 die boleh cakap macam nie
"kalau bersin2 time orang masak nie, masakan die sedap"
tax agax2 nax puji
nax kate kembang toe tax ade la kan
tax tawu pulax macam toe
setahu iema, kalo bersin time orang tengah masak
maksud nye masakan yang kite masak toe pedas sangat

yupz pedas, sebab iema suke makan pedas2...
tapi tax ade pedas sampai berapi kuar asap kat hidung dan telinga toe
agax2 deh
tahap kepedasan toe boleh di kawal lagi
kalau tax pedas ade jugax tengah2 malam p kutip lada kat luar dalam pasu
kate orang tax elok makan lada
maaf la ye, iema nie degil orang nye
selagi boleh makan, iema makan

tapi kan
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
tapi
iema nie pun sekarang da tax boleh makan terlalu pedas sangat dah
entah kenape entah jadi macam toe
kalau pedas sangat, air mate nie tibe2 mengalir
pernah terjadi kat kedai makan
order nasi ayam penyet
pergh... sambal belacan die pedas tahap merah abis dah
rase macam meter toe dah nax meletop sebab terlalu pedas
agax nye diorang letax 1 lori lada kan.. huhu
malu tax malu iema nangis kat kedai makan 

6 comments:

Nurfaezah Abdullah said...

sy x thn pedas hehe

Iema Gurlz said...

@Nurfaezah Abdullah la.. ye ke?
kalo ite hantu pedas ^__^

Diyan Hani said...

Mane tau sedap iema masak.nak rasa

Iema Gurlz said...

@Diyan Hani haha.. tax ade makne nye
nx rase?? dah abis pulax ^__^

Nurul Farahizzati said...

imunisasi terhadap kepedasan tu dah tak kuat la tu.. hehehe...